Drama; sürece katılanların yaşantılarından yola çıkarak bir düşünceyi, olayı hem dramaya hem tiyatroya özgü teknikler kullanarak canlandırmasıdır ve grup etkinliğidir.
Drama, öğrencinin sahneye hazırlık ve performans değerlendirme süreçlerinde sorgulama becerisini destekler. Öğrenci süreç boyunca sorgulama hatları üzerinde çalışır. Öğrenen, farklı ünitelerde farklı temalar, kavramlar ve sorgulama hatları ile çalışırken neyi bilmek istediğini, neleri biliyor olduğunu, neleri öğrendiğini değerlendirir. Performans sunumlarının içerikleri hakkında bilgi edinir. Drama, kurgusal çatışmaya dayalıdır. Dolayısıyla süreç boyunca öğrenci karşılaştığı çatışma durumlarını performanslar aracılığıyla çözmeye, yeniden yapılandırmaya ve değerlendirmeye çalışır. Bu süreçte problem çözmek, yeni olasılıklar üretmek, eleştirel düşünmek gibi düşünme beceriler desteklenir. Öğrenen, öğrenme sürecini değerlendirir ve yapılandırır. Dünyayı, kendi fikir ve eylemlerini dönüşümlü düşünür.

Drama dersinde;

  • Pantomim çalışmaları,
  • Performatif adaptasyon çalışmaları,
  • Ses-beden çalışmaları,
  • Sahne bilgisi,
  • Yorumlayıcı sahne çalışmaları,
  • Toplumsal temalardan hareketle (çevre kirliliği, hayvan hakları vd.) performans yaratımı çalışmaları yapılır.

Merve Ulu Bektaş
merve.bektas@bilkent.edu.tr